divendres, 23 de gener del 2015

Propera excursió al Montcabrer (Mariola)

DIUMENGE 1 DE FEBRER: EXCURSIÓ AL MONTCABRER- AGRES

Eixida: Des de l'Ateneu l'Estació 8i30h, des del convent d'Agres a les 09:00 h.

Temps de durada: 4i30h.

Pd: la propera excursió la decidirem entre els assistents.

Descripció:

La nostra ruta comença en el convent, on es pot deixar el cotxe sense cap problema. És una ruta d’anada i tornada per el mateix camí a través de pistes i sendes senyalitzades amb pals, pintura i mollons, seguirem el PR.CV. 27  i la senda europea de gran recorregut GR7-E4. La senda comença en el convent vorejant les seues ruïnes ascendint per una zona d’ombria coberta per una extensa pineda fins arribar al refugi Montcabrer, mantés per el Centre Excursionista d’Alcoi. El tram del convent al refugi és empinat però prou suportable, la senda es troba en molt bon estat, vindrem a tardar una hora i quart fent parades per el camí contemplant a través d’uns quants miradors que ixen al nostre pas el meravellós paisatge que ens brinda Agres i la seua vall.
Una vegada en el refugi, podem desviar-nos un xicotet tram del camí per a pujar en pocs minuts al pic del Teix (1264 m.) i ens podem acostar a veure la cava
Del refugi seguirem per el PR.CV 27 per una pista a mà esquerra després de passar una cadena, en la següent bifurcació seguirem per l’esquerra, primer per pista i després per senda fins a localitzar en un tossal un pal indicador de la ruta. Durant aquest tram de la ruta deixarem de costat la cava més famosa i característica de la zona, la Cava Gran, ara en obres de restauració.

Del pal indicador hem de dirigir-nos cap al cim començant a pujar per els murs del Montcabrer en direcció sud. Passarem per baix dels murs i ens toparem amb la Font del Pouet, pegant una volta per la cara sud fins arribar al cim del Montcabrer (1390 m.). Del pal indicador fins al cim cal contar una hora i mitja de camí. La senda es troba en bon estat i només es complica un poc la marxa a l’hora de pujar cap al cim per la zona dels murs per el fet que la pendent s’acusa en certs trams. El Montcabrer és el tercer pic de la província d’Alacant després dels pics d’Aitana i el Puig Campana, en el cim podrem gaudir d’una vista privilegiada, d’una banda, en la zona de solana, tota la vall de Cocentaina i Muro rodejats per altres massissos muntanyosos com el Benicadell, Serrella i Aitana, i, d’altra banda, en l’ombria del Montcabrer podem observar l’inmensitat verda que ens proporciona el paisatge del Parc Natural de la Serra de Mariola. El vèrtex geodèsic del Montcabrer es troba en molt mal estat.
La tornada la farem per el mateix camí que hem utilitzat per a la pujada, cal contar altra hora i quart mes o menys fins a arribar al convent d’Agres, lloc d’inici de l’excursió.